تور عکاسی رد ستاره دماوند

• لایت پیتینگ
  • عکاسی از طلوع خورشید

تور شب دماوند

30 مرداد رفتیم که عکاسی از قله دماوند رو داشته باشیم. با ماشین شخصی راه افتادیم و از جاده‌های پر پیچ و خم و گاها خاکی و آبی گذشتیم، کلی سربالایی طی کردیم و از منظره‌‍های جاده که پر از گونه‌های گیاهی مختلف مثل کاکتوس و اسطوخدوس بود، لذت بردیم. ماشین ها رو توی روستا پارک کردیم و یه مسیر 15 دقیقه‌ای رو پیاده رفتیم وقتی که رسیدیم به محل کمپ، هرکسی مشغول چادر زدن شد تا قبل از تاریکی هوا مستقر شیم. تو این بین خیلی‌ها رو به روی کوه دماوند که چادرها رو برپا کرده بودیم، دوربین و سه پایه‌هاشون رو گذاشتن تا از عکاسی کهکشان عقب نمونن. نوبت این بود که یه عصرونه سبک و خنک بخوریم تا خستگی و گرمای راه رو رفع کنه و آماده شیم برای قسمت اصلی سفر یعنی عکاسی! تقریبا ساعت به 8:30 شب نزدیک میشد و با بیرون اومدن کهکشان بالای دماوند یه صحنه‌ی بی نظیر ساخته شد، که کسایی هم که دوربین نداشتن و تفریحی با ما اومده بودن از این زیبایی حیرت زده شده بودند.

عکاسی رد ستارگان دماوند

بچه های عکاس گروه با زدن ماسک و رعایت فاصله کنار هم قرار گرفتن و پشت سر هم عکس مینداختند، چون تو هر دقیقه که می‌گذشت کهکشان تو یه قسمتی از دماوند قرار می گرفت و این خودش خیلی جذاب بود. تو این بین اساتید راهنما پیش بچه ها بودند و به سوالاشون جواب میدادن که تنظیمات دوربین به چه صورتی باشه، کادر رو چطوری ببندن بهتره و خیلی سوال و جواب های دیگه…. تقریبا کهکشان ناپدید شد و بچه‌های عکاس باهم دیگه مشغول بررسی عکس هاشون بودن. خیلی از کسایی هم که به عنوان همراه اومده بودن توی چادرها مشغول استراحت بودن و عده‌ی دیگه هم دور آتیشی که درست کردیم نشسته بودند. زمان شام رسیده بود و هرگروهی مشغول درست کردن یا خوردن غذایی بود که آورده بود. بعد از شام همگی دور آتیش جمع شدیم و مشغول حرف زدن شدیم تا دوباره زمان یه بخش دیگه از عکاسی رسید. یعنی عکاسی لایت پینتیگ یا نقاشی با باطوم‌های نوری رنگی….